maandag 17 januari 2011

spijkerstof-uiltje

Lang leve de spijkerbroeken! Deze keer zocht ik de meest grote uit die ik kon vinden. Op een groot stuk dubbelgevouwen papier, tekende ik tegen de vouw aan een halve uil. Deze knipte ik uit en vouwde 'm open. Ik legde deze op het breedste punt van de spijkerbroek (en waar dat is weten we allemaal: de bovenbenen.) Even vastspelden, uitknippen en dit nog eens herhalen op het andere bovenbeen van de spijkerbroek.
Ik dacht het slim aan te gaan pakken door met carbonpapier de ogen, snavel etc. op de stof te gaan "kopiëren", maar het werkte niet. Je zag het niet. Bleef er niets anders over dan met blauwe pen alles erop te tekenen. Met borduurgaren naaide ik het erop. De snavel en pootjes werden oranje, blauw voor de oogranden, paars voor de krul-vleugels. De ogen borduurde ik met wit garen, met daaronder een transparant wit en smal lint. Vervolgens zig-zagde ik op de naaimachine beide delen om. Voor de achterkant maakte ik een klein blauw-wit-geblokt (waar ken ik die naam van) hartje wat ik ook om zig-zagde.

Ik naaide het hartje op het achter-deel van de uil. Ook naaide ik beide delen, op een opening na voor het vullen, dicht. Bij de oren volgde ik niet de "toefjes", maar naaide rond door, zodat er vier losse "toefjes"ontstonden. Even vullen en het laatste stukje kon dichtgenaaid.

En nu de uil klaar is, kan hij wat mij betreft de boom in!!!






3 opmerkingen:

Ik zei

lieffffff! Groetjes Mirthe

Cinderell@'s wereld zei

wat een poeppie!!
Cinderell@

liset zei

Schattig!