dinsdag 18 januari 2011

skittle voor het eerst naar buiten!

Afgelopen weekend was het dan zo ver. Hét moment, voor Skittle om voor het eerst de wijde wereld in te gaan. De katten gaan bij ons vanuit de garage met een kattenluik de achtertuin in.
Om haar wat te laten wennen had ik haar al een aantal keren in de garage laten ronddwalen. (met het kattelijk dicht) Daar staan ook een houten krat en twee dozen met een slaapzak erin om lekker te kunnen slapen.
Ook kreeg ze van ons een halsbandje. Een knalrode, want dat kleurt zo mooi bij die donkere vacht! Ze vond het natuurlijk helemaal niks. Zat binnen vijf seconden klem met het bekje omdat ze 'm probeerde af te krijgen. We hebben haar natuurlijk snel gered en het bandje iets strakker gedaan. Het belletje vond ze ook belachelijk, waar ik me ook iets bij voor kan stellen! Ik moet er zelf ook niet aan denken om de hele dag met een bel om mijn nek te lopen.
Toch lieten we het eerst nog even om, zodat we konden horen waar ze was.
En daar ging ze dan. Een duw tegen haar kont om haar door het kattenluik te krijgen. Ja, oké ik vond het wel wat sneuïg (bestaat dit woord?) maar ik kan het ook moeilijk voor gaan doen toch?
Goed ze was buiten en liep rechtstreeks naar de opening in de schutting naar de buren.
Ze was aan het laag-bij-de-grond-lopen/buikschuiven, want spannend vond ze het wel!!
En ik? ik rende van de achtertuin door de garage, voor ons huis en dat van de buren langs om bij hen in de tuin een foto te kunnen maken, waar Skittle ondertussen al niet meer was. Op het moment dat ik dan omgelopen was om haar op een andere plek vast te leggen, was madam natuurlijk alweer vertokken enz. enz. Spectaculaire foto's zijn het dan ook niet echt. Alhoewel de containers van de buren er best leuk op staan. Kun je niks van zeggen!!

En hier gaat ze dan, onze dappere poes. Huppelend door onze tuin, op zoek avontuur...muizen...vogeltjes...Trots ben ik! Trots was ik, totdat ze vannacht luid, héél luid mekkerend onder ons slaapkamerraam zat omdat ze niet (meer) wist hoe ze via het kattenluik naar binnen moest komen!! ggggrrrr..


3 opmerkingen:

De Merle zei

Het is ook zooo spannend! Leuke foto's.

Silke zei

Skittle ziet er echt superlief uit :)

Anita zei

Wat heb je een leuke blog. Heerlijk om je creaties te zien, inspirerend.

Fijne dag!
Groeten, Anita