maandag 7 februari 2011

smulbroodjes

Waarom bak ik niet vaker zelf brood?!


Het is toch zo gemakkelijk en moeiteloos te maken, en dan die smaak...

Ik gebruikte meel voor witbrood (600 gr). Om het dan nóg lekkerder te maken kun je er vanalles lekkers doorheen doen. Ik koos voor:

  • zwarte olijven tapenade

  • zongedroogde tomatentapenade

  • stukjes zongedroogde tomaat

  • knoflook

Ik zette mijn personeel aan het werk (de broodbakmachine) en liet deze het deeg maken. Na anderhalf uur kon ik het deeg eruit halen en in twaalf stukken verdelen. Hier maakte ik dan weer kleine broodjes van die daarna met z'n allen in een ingevette springvorm (26 cm) belandden. Voor de topping gebruikte ik plakken gesneden tomaat en mozzarella. Nog wat versgemalen peper erover...


Een kwartier op 225 graden en smullen maar!!



2 opmerkingen:

Marjo zei

Ondanks dat ik net mijn lunch achter de kiezen heb..... krijg ik heeeel veel zin om deze broodjes te proeven :)

Anna-R zei

heerlijk ja zelf gemaakte broodjes, en die geur in huis is ook zo lekker! Zier er mooi uit dit brood.