zondag 6 februari 2011

Orde in de chaos

Overal liggen verzamelde recepten. Overgeschreven op een kaartje of uitgeknipt uit een tijdschrift. Het ene gedeeltje ligt opgepropt in een oud koekblik, de rest zweeft hier en daar op de tafel, of los in de kast. Herken je dit? Meerdere malen ben ik begonnen met een receptenmap of schrift waarin ik de recepten plakte. Nadeel is dat het de stapel uitgeknipte recepten altijd sneller groeit, dan ik ze inplak.
Afgelopen week kwam ik in koopjesbak van de winkel deze receptendoosjes tegen. ik kon ze niet laten liggen! Ze zien er zo vrolijk uit en tegen beter weten in, heb ik de hoop dat het vanaf nu allemaal goed zal komen met mijn recepten.
Er zitten zelfs kleurrijk geïllustreerde tab-kaarten bij, waardoor je de recepten ook nog categorie-gewijs kunt opbergen. Ik mis alleen wel b.v. de categorie: gebak en hapjes en zo nog een paar. Die zal ik zelf nog eens even moeten fröbelen.
Ik ben nu van alle verzamelde recepten, receptenkaarten aan het maken op correspondentiekaarten. Een aardige klus, want de trommel en kast lagen immers aardig vol. Tussendoor belanden er ook een aantal recepten, die bij nader inzien toch "niet zo"zijn, in de oud-papierbak.
Uit de afbeeldingen die bij de recepten staan knip ik steeds verschillende vormen. Deze plak ik op de voorkant van het kaartje. Het krijgt een sierrandje van getekende borduursteek.
Op de achterkant komt dan het recept.
Een heerlijk rustgevend klusje voor op de zondagmiddag.

*noflike*dag!
Petra

2 opmerkingen:

De Merle zei

Volgens mij ben je nog lang niet uitgenifeld hiermee, maar het is natuurlijk wel geweldig als het eenmaal klaar is....
Groetjes, Karin ---De Merle---

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.