woensdag 24 november 2010

SNEEUW???!!!

Als we de weerberichten mogen geloven wordt het dit weekend winter. Ik geloof dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben. Ik hou best van sneeuw, vorst, rijp aan de bomen en ijs, maar die kou hè, daar kan ik niet aan wennen. Ga alvast mijn slofjes, geiten-wollen-sokken, extra deken en kruik opzoeken!! (ja echt! zo erg is het met mij.)
Gisteravond heb ik, om alvast aan de winterse sfeer te wennen, een sneeuwpop gemaakt van vilt. Hiervoor kun je drie formaten glazen omtrekken op vilt, en dubbel uitknippen. Met gekleurde draad in feston-steek rondom naaien. Laat een klein stukje open. Een klein beetje vulling erin en het laatste stukje dichtnaaien. Dit doe je bij alledrie maten circels.
Ik heb de drie "sneeuwballen" een klein stukje overlappend aan elkaar gelijmd met seconden-lijm. Denk aan je vingers, want die plakken het beste! Ten slotte kan het versieren beginnen. Lintjes, knopen, glimmertjes, satijnen roosjes, vanalles kun je ervoor gebruiken. Succes én veel plezier!

1 opmerking:

liset zei

Nou dan krijg je wel zin in de winter!
Leuke blog!