donderdag 9 mei 2013

gepimpte geo ( 128e van 365 dagen ) én nog even in de tuin...

Kon het niet laten om nog even met de gister gemaakte kaart  bezig te gaan!

Lekker spelen, met mijn pas gekochte witte stiftje, die je op een donkere ondergrond kunt gebruiken.

Ik snap dat sommigen zich afvragen wat me bezielt en wat het nut is hiervan, maar dit is zó héérlijk om te doen...
probeer maar eens. Een stukje papier, wat stiften en een finelijner, meer heb je niet nodig.

Ik houd erg van munt...Lekker laten woekeren (doe ik wel meestal in een bak, want anders gaat het je hele tuin door) en dan lekker genieten van een verse thee uit eigen tuin. In het tuincentrum vond ik voor mij twee onbekende soorten. Als eerste aardbeimunt. Als je over de blaadjes wrijft ruiken je vingers naar licht zoetig aardbei,  gecombineerd met munt. Heerlijk! Kan niet wachten tot de plant groot genoeg is om iets af te halen, zodat ik het kan proeven...

De andere soort die ik mee nam is appel munt. Ruikt ook heel lekker, maar de appelgeur is minder duidelijk, dan de aardbei bij de aardbei-munt-plant. Misschien dat de appel meer naar voren komt als je er straks thee van zet?! Ook hadden ze nog ananasmunt, bananenmunt en nog een aantal soorten. Wie weet neem ik die een andere keer nog eens mee.

De appel en de kersenboom staan alweer in bloei. Zo nu en dan sneeuwt het bloesem in de tuin.  Bijzonder dat er straks uit deze bloemetjes weer kersen,en aan het einde van de zomer appels, zullen hangen...

Prachtig vind ik deze tulpen, die in onze achtertuin staan. Ze staan kaarsrecht  omhoog, hebben wat puntiger bloemblaadjes dan de gewone tulp en hebben een licht groen-gelige kleur. 
Fijne hemelvaartsdag!

Geen opmerkingen: