zaterdag 11 mei 2013

drie-hoeken ( 130e van 365 dagen ) én krachtcake...

door: mirthe

-----------------------------------------------------------------------------------

KRACHTCAKE...
(recept komt volgens mij uit blad: boodschappen)



Wat gaat er in?

  • 100 g melkchocolade (ik gebruikte puur)
  • 100 g walnoten
  • 150 g gedroogde abrikozen
  • citroensap
  • 1 el kaneelpoeder
  • 3
  •  el suiker
  • 125 g boter of margarine (zacht)
  • 150 g lichtbruine basterdsuiker
  • 2 eieren
  • 1 potje crème fraîche
  • 250 g bloem

Hoe maak ik het?
  • Vet een rechthoekige vorm van 20-30cm in.
  • Oven op 175 graden voorverwarmen.
  • Hak de chocolade, de walnoten en abrikozen in kleine stukjes.
  • Schep er citroensap, de kaneel en 3 el suiker door.
  • Maak een cakebeslag van de zachte boter, basterdsuiker, de eieren, crème fraîche en bloem.
  • Schep de chocoladestukjes, de walnoten en de abrikozenstukjes er door heen.
  • Doe in de vorm en strijk de bovenkant glad.
  • Bak in 50-60 minuten gaar en goudbruin. (Omdat door de grote vorm de cake vrij plat wordt, bakte ik 'm 45 minuten en dit was prima!)

De cake is erg lekker, me moeten ons best doen om wat over te laten voor bij de koffie van morgen, op moederdag!


1 opmerking:

Nicole zei

Zo zo, knappe tekening zeg!