vrijdag 11 maart 2011

wijs vriendje voor geldzaken

Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar tegenwoordig pin ik alles en overal. Dit houdt in dat ik eigenlijk ook bijna nooit geld in mijn beurs heb. (nee, ook niet voor onverwachte zaken of voor als de pin het niet doet) hooguit voor een kopje koffie in de sporthal. Ik moet zeggen dat me dit prima bevalt, behalve...
Wanneer ik een collectant op mijn stoepje heb staan en ik al stamelend en drukzoekend alle jassen na ga voor wat verdwaald muntgeld. Elke keer is het weer het zelfde. Want is de collectant uit beeld, dan ben ik ook acuut vergeten dat ik nu toch écht eens wat kleingeld voor zulke zaken moet gaan verzamelen in één of ander bakje of potje.
Maar gisteravond vond ik eindelijk dé oplossing. Ik was in de wereldwinkel (even buurten bij mijn vriendin die daar werkt) en zag daar mijn redder in nood. Wijs keek hij me met zijn grote ogen aan. Ik kon geen weerstand bieden en nam hem mee.
Op weg naar huis fietste ik nog even langs de winkel voor een flesje wijn, dat bij het uiltje in de papieren draagzak belandde. Thuis gekomen wilde ik mijn handschoenen (met de papieren zak om mijn pols bungelend) even op een ladder leggen in de garage. Maar wat gebeurde er?! De zak knalde tegen de ladder (lijkt een vreemde plek om handschoenen neer te leggen, maar is het niet omdat je er altijd langs loopt op route naar buiten) en de wijnfles werd onthoofd.
De wijn droop in hoog tempo uit de bodem van de tas...
En zo kwam het dat mijn wijze vriendje gelijk de eerste avond verzopen en bezopen het huis binnen kwam. Ik heb 'm gauw schoongepoetst en zag vanochtend tot mijn grote vreugde dat hij zonder lelijke rode-wijn-vlekken opgedroogd was.



5 opmerkingen:

Michaja zei

Oh wat een beauty! Heel herkenbaar je verhaal over geen geld meer opzak hebben. Ookal zijn ze hier in FR nog minder ver met het pinnen. Hier wordt de cheque nog veel gebruikt! Heel ouderwets voor ons :)

Jolanda zei

Ik pin voornamelijk, maar haal tijdens de wekelijkse booschappen ook geld voor de vergeten boodschappen (en af en toe verwen ik mijzelf met een tijdschrift)

Greet zei

pinnen doen we niet hier in België, wel geld uit de muur halen, lol!
en ja, ik betaal bijna altijd met mijn betaalkaart!

dat uiltje is heel leuk, bestaat ook in een poes versie!

Unknown zei

Oh, wat lief!! Echt heel erg leuk én superhandig!!!

Annie zei

Leuk beursje Petra! Ik vind je blog inspirerend - zit soms te kwijlen bij je lekkere recepten... Dat verdient: Liebster Blog award!
Neem even een kijkje op mijn blog voor meer informatie.
groetjes