dinsdag 15 mei 2012

Nog even over moederdag!


Eindelijk kan ik dan laten zien wat de peuters gemaakt hebben voor moederdag! Een armband gemaakt van transparant slang, gevuld met kraaltjes.
Ook trokken we de handen van de peuters om en lieten ze deze uitprikken. Een tekening erachter, armband om de "pols" vastnieten én klaar is je kadootje. O, en nog even inpakken natuurlijk.


Op de foto staat foar myn leafste mama. (voor mijn liefste mama) Voor de kinderen die thuis Fries-talig zijn werd mama natuurlijk vervangen door mem.
Ik kreeg vandaag en gisteren veel enthousiaste reacties. Meerdere moeders hadden de armband om toen ze hun peuter naar school brachten. Leuk!


Afgelopen weekend maakte ik op het familie-weekend nogmaals de armbanden met de kinderen daar. Ik maakte zelf deze armband, gevuld met glitters. Ze kleven aan de binnenkant van de slang, waardoor je niet de hele armband hoeft te vullen. Dit geeft ook een mooi resultaat. Ook dragen de armbanden fijn, omdat je ze nauwelijks voelt.


Gelukkig ben ik zelf ook weer verwent!


Van Mirthe kreeg ik een waardebon voor manicure en nailart...Kan ik me binnenkort eens lekker door haar laten verwennen en mooi maken. Héérlijk!!


Thimo maakte van een fles en papiermaché een kandelaar. Ik moest erg lachen toen ik 'm zag! Hij had de opdracht ietwat saai gevonden en gaf de fles twee borsten én een hoofd als fles-stop. "zo is ie ook leuk als er geen kaars in staat mam!"Geweldig...

9 opmerkingen:

Bienemize zei

Wat een ontzettend leuk idee zeg!!!!

HS zei

Wow..je hebt de ouders wel flink verrast! wat een leuk idee!

Jacqueline van Ast zei

Hoe maak je die slanguiteinden aan elkaar?

petra zei

Ik heb een klein stukje van een houten tuinprikker (lijkt een dikke saté-prikker)afgeknipt en deze half in het ene uiteinde en half in het andere uiteinde met een lijmpistool vastgelijmd. Even goed vasthouden tot de lijm koud en hard is. Succes!

Unknown zei

Waar kan je de transparante slang kopen?

Groetjes Arianne

juffrouw truus zei

Vind jullie idee heel erg leuk voor het moederdagcadeau voor de kleuterklas. Ben net in de bouwmarkt geweest, maar kon die transparante slang niet vinden. Waar hebben jullie dat gekocht???

petra zei

ik kocht de slang bij wildkamp, een groothandel in allerlei materialen waaronder ook heel veel verschillende soorten slangen aan de rol. Succes!!

petra zei

Je kunt de uiteinden ook aan elkaar doen door een kleinere maat slang die er precies in past in te schuiven en vast te lijmen. Kijk uit dat het niet smelt!

juffrouw truus zei

Bedankt voor je idee, het eindresultaat is erg leuk geworden. Op mijn blog heb ik er een berichtje over geschreven en een link naar jouw blog geplaatst.

Ik ben trouwens ook een Friezin, dus misschien mag ik ook wel in de lijst met Frysje Blog Froulju?