zondag 8 juli 2012

Ik ga op reis en ik neem mee...

Het thema op de peuterspeelzaal is natuurlijk: zomer(vakantie)!!
Ik ben met de kinderen bezig om koffertjes te maken van eierdozen.


Eerst mogen ze de verfdozen een mooie kleur geven.


De handvaten maken we van pijperagers, waar we strijkkralen aan rijgen.


Met een pons maken we de bloemen. Wat een ideaal ding is dat!!


Verkrijgbaar in de hobbywinkel!


Op elk "eierdoos-bergje", mag een bloem geplakt worden.


Met de ronde plakkers maken we het bloemhart.


En zie hier het vrolijke resultaat!! Nu komt er nog een kofferlabel aan. Uitgeprikt door de peuters. Hier plakken we een Fries koffer-vakantie-opzegversje op.


Op de thematafel staat een praatplaat over de zomer. Allemaal verschillende boekjes over dingen die je in de zomervakantie kunt doen: Logeren, naar de dierentuin, kamperen, naar de kinderboerderij etc. Ook staat er een koffer van juf. Wat zit er in? Wat neem je eigenlijk mee op vakantie?
Een slaapzak, een tandenborstel, tandpasta, kam, washand, handdoek, spelletje, onderbroek, badpak etc. Je kunt er vanalles mee bedenken...en doen!
-------------------------------------------------------------------------------------------


Een tijdje terug was ik met Mirthe naar holy-stich in Leeuwarden. We hebben daar Petra van homemadebypeet opgezocht en haar sieraden mogen bewonderen. (én natuurlijk wat moois meegenomen) Zij organiseerde ook een ontwerpwedstrijd. Mirthe deed mee en guess what?? Ze won. De enorme bofkont haar ontwerp werd van zilver voor haar gemaakt!!
Gisteren was het zover. Na wat heen en weer gemail, om een juist tijdstip te vinden om elkaar te ontmoeten, reisden we af naar Petra en haar gezin om de ring op te halen!
Wat was de ring mooi geworden en wat hebben we een gezellige ochtend gehad! Alsof we elkaar al veel vaker hadden ontmoet. Silke, haar dochter bleek een schatje en Mirthe en zij hadden echt een "klik". Birk was ook zo mooi, klein, lief en zacht...(en Dicky het was ook leuk om jou te ontmoeten!)

Ik mag en kan helaas niet te veel vertellen over de ring enzo, want die eer is aan Mirthe.
Kijk voor een uitgebreider verslag en meer foto's op haar blog ECHT MIRTHE!!

Noflike Snein!!
Petra

3 opmerkingen:

Blomkje en Wenje zei

Dat klinkt wel heel gezellig allemaal! Wat een leuk idee trouwens van die koffer...

Noflike snein!

Groetjes, Pietrik

swiid-swiet zei

De koffertjes zijn leuk en dan ga ik nu nog even bij Mirthe kijken.

Nicole zei

Hoe kom je er toch weer op! Als peuterjuf moet je volgens mij overlopen van de creatieve ideeën! Mijn kleuter vindt het fantastisch om met de ponsen te klooien maar soms moet ie wel heel veel kracht zetten haha. En die ring... wat een bofkont die dochter van jou, ik ga snel even gluren!