zondag 6 november 2011

groen & doen - workshop


Afgelopen vrijdagavond ging ik met mijn moeder naar een workshop groen en doen. Dit was een verjaardagscadeau van mij voor haar.
 


We mochten eerst een royaal houten (fruit)dienblad schilderen in een kleur naar keuze. Donker-antraciet, licht-antraciet, wit, mos- groen, of taupe. Vervolgens dronken we een kopje koffie. In die tijd kon de verf alvast wat drogen.


De dames die de workshop leidden hadden voorbeelden gemaakt, maar je mocht het dienblad ook naar eigen inzicht aankleden. Die vrijheid vind ik altijd wel fijn. Ik vind het leuk er een beetje een eigen draai aan te geven en de andere dames ook bleek, want aan het einde van de avond kon je zien dat er met dezelfde materialen een heel ander resultaat ontstaan was!!



We maakten een basis van piepschuim en oase, die je dan weer kon bekleden met blad die je met kleine krammetjes vast zette. Ik had een vierkant frame gemaakt met een opening in het midden. Het was best lastig om dit een beetje strak te bekleden. Vooral in de hoeken was het een gepruts, maar het is gelukt!


Ik gebruikte hortensia, klimop, mos, rozen en kleine appeltjes om het stuk verder aan te kleden.


Voordat ik het bloemstuk op het dienblad legde kwam er een spiegeltegel onder. 


Vanwege het royale formaat was het best lastig om een geschikt plekje te vinden. Ik besloot het op een onderstel te plaatsen van een ander tafeltje. Nu kan ik het overal neer zetten zonder dat ik ruimte op mijn tafels kwijt ben! Een mooi boomstammetje en een kaarsje maken het voor mijn idee helemaal af.


Ook 's avonds is het een heel gezellig sfeervol hoekje geworden.

Helaas ben ik vergeten foto's te maken van mijn moeders creatie, die toch weer heel anders en ook erg mooi geworden was...
Nog een "noflike" zondag gewenst!

7 opmerkingen:

Fan sels zei

Leuk hé, zo'n workshop met alles erop en eraan, je hebt een mooi bloemstuk gemaakt, sfeervol op een tafeltje met een lichtje erbij. En nu maar hopen dat het lang mooi blijft, misschien kun je in december aan de basis nog een kerstthema geven. Veel plezier ervan!

Tina´s PicStory zei

thanks for linking up to *highlight sunday*. it´s always nice to get a backlink :)

Moon zei

Wat een prachtig resultaat van je workshop! Zou iedere week wel een workshop willen doen, elke keer iets anders. Leuk!
Kijk even op mijn blogje, ik houd een Give Away!

Groetjes, Simone

Anoniem zei

oh my!! thats super awesome.. Totally love love the candle light...

Scrappy Pink Corner zei

Beautiful. Thanks for sharing.

creativejewishmom/sara zei

beautiful! so nice to "meet" you and thanks so much for sharing on Craft Schooling Sunday!

Jolanda zei

Home sweet home!