dinsdag 1 november 2011

champignonlasagne


 Oké ik beken: De smaak is veel beter dan dat het eruit ziet!!

Misschien was je 'm al tegen gekomen in de allerhande van deze maand:
champignonlasagne met tomaat & mozzarella

Wat gaat erin?
  • 2 el olijfolie
  • 1 gesnipperde ui
  • 1 schaal vegetarisch gehakt (175gr)
  • 1 bakje champignons (ik nam de grote)
  • 2 blikken champignonragout
  • peper en zout
  • 1 pak lasagne (250gr)
  • 3 grote tomaten in plakken
  • 1 bol mozzarella in plakken
  • (ik voegde nog 1 bouillonblokje en wat knoflook toe)
Een volgende keer wil ik er nog een bosje peterselie door doen. Lijkt me erg lekker hierbij.

Hoe maak je het?
  • Verwarm de oven voor op 200 *C
  • Verhit de olie in de koekenpan. Fruit de ui (en eventuele knoflook). Bak het gehakt twee minuten mee.
  • Voeg de champignons toe en bak 3 minuten.
  • Voeg de twee blikken ragout toe en 250ml water (en eventuele bouillonblokje). Verwarm 5 minuten zonder te koken. Roer regelmatig en breng op smaak met zout en peper.
  • Schep een laagje ragout in de ovenschaal. Dek af met de lasagnebladen. Maak met de rest van de ragout en bladen meerdere lagen en eindig met de ragout.
  • Leg er de plakken tomaat en mozzarella op. Bestrooi met peper en zout naar smaak.
  • Bak de lasagne in 25-30 minuten gaar.
Ik heb de schaal eerst een half uur op 120*C gezet en daarna nog een half uur op 200*C. Ik heb te vaak dat de bladen niet helemaal gaar zijn en dat is niet lekker. Nu waren ze heerlijk zacht.
Een volgende keer lijkt het me ook lekker om i.p.v. mozzarella, die heel zacht van smaak is, extra belegen geraspte kaas te gebruiken voor wat extra pit.

3 opmerkingen:

Marjanne zei

haha ik moest even lachen om het vegetarische gehakt, ik dacht hè komt dat van een vegetarisch varken, maar toen drong het tot me door dat het om namaakvlees gaat natuurlijk, hoe blond kan een mens zijn...
Lijkt lekker!!

petra zei

:)

Jolanda zei

Oh, klinkt (leest) goed!