maandag 14 november 2011

lampionnen / genoten bij holy stitch!!


De lampion van Thimo...griezelig mooi!! Helemaal zelf bedacht én gemaakt.


Mirthe had vrijdagmiddag zin om lekker met haar vriendinnen te knutselen. Ze besloten lampionnen te gaan maken. Wat een leuke muffin is het geworden!


Zaterdag ging ik met Mirthe met de trein naar Leeuwarden. We bezochten daar de oude gevangenis, die deze dag omgetoverd was tot een creatief paradijs! In alle cellen zaten creatievelingen. (deurtje open hoor) Ze showden hun mooiste spulletjes en creaties. Als eerste gingen we naar cel nr. 1 24. Daar zouden we petra van homemadebypeet gaan ontmoeten.
 En ja hoor, daar was ze dan in levende lijve! En met een heel mooi bol buikje. Zo leuk om elkaar eens in het 'echie' te zien. We hebben heerlijk gekletst en haar mooie sieraden bekeken. Ik kocht een zwarte rozen-ring en bijpassende oorknopjes. Mirthe koos voor blauwe roosjes in haar oren!

Ook deed Mirthe mee aan de ontwerpwedstrijd van Petra. Ze ontwierp een slakkenring. Het huisje ligt op haar vinger. Het slakkenlijfje gaat dan om de vinger heen en eindigt met zijn kopje weer op het slakkenhuis. Ze wilde al een hele tijd deze ring laten maken. We hopen zó dat ze gewonnen heeft, want dan gaat Petra 'm voor haar in zilver maken. Dat zou boffen zijn?! We blijven duimen...

6 opmerkingen:

Marjanne zei

wat een spannende lampion! en ik hoop dat ze de wedstrijd wint, zodat wij de ring kunnen zien!

Marjanne zei

wat een spannende lampion! en ik hoop dat ze de wedstrijd wint, zodat wij de ring kunnen zien!

Fan sels zei

Hoi Petra, Ik had zo'n plannen om naar de Holy Stitch te gaan maar belande op onze moestuin, het was ook zulk heerlijk weer en de tuin moet voor de winter omgespit.
Mooie ring heb je, die roosje zie je steeds meer maar ze zijn schattig!
De lampionnen zijn ook prachtig, weer eens wat anders ...
En nu maar hopen op die ontwerp- prijs.
Groet Truus.

Jolanda zei

Het is altijd een feest om daar te mogen zijn. Zoveel creativiteit en inspiratie.

Moon zei

Gave lampionnen, knap dat ze het helemaal zelf bedacht en gemaakt hebben. Mooie aankoop bij de Holy Stitch. Het is voor mij nogal ver, maar zou er toch graag een keer heengaan, volgend jaar misschien.
Je ijsco ster is geweldig, ben benieuwd naar de gepimpte versie.
Groetjes

Petra zei

He P!

Wat een prachtige foto's... :-)
Ik denk dat ik er al bijna wel uit ben wat de ontwerp-wedstrijd betreft, Mirthe is nog steeds in de running....

Ik was echt "brutsen" deze week. Maandag zat ik nog wel aardig in de flow maar dinsdag.... o my god... alsof ik bij een tractor was opgefietst, niet best. Heb echt belachelijk rustig aan gedaan deze week, had ook niet zo veel keus.
Maar vond het echt zo ontzettend leuk om je een keer in real life te zien! Dit was vast niet de laatste keer denk ik zo. Wens je een prettige week!

Dikke x Pe